Dveřní nástěnka

Dveřní nástěnka

Hoši, něco tady s tím musíme vohnout..

::Dveřní nástěnka::
INdoor
OUTdoor
..co se dveřmi neprotáhlo
Diskuze
Strojovna
..klíčová dírka
Odkazy
..do pekla
Honzíkov
..do většího pekla
reklama
..smrdí

Stav pantů:

DN nevyhovuje ničemu a nikomu, natož nějakým standartům..


*
Klika
Nils Petter Molvaer 3.4.2006 - Palác Akrpolois



Večer. Mírný deštík padá na již tak dost mokrý žižkovský chodník. Oprýskané fasády domů zdobí cestu stejně jako občasné psí fekálie, zkorodovaná a stále ještě korodující dopravní značka stojící před Luis Cypherem mi ukazuje cestu do Neosféry, kam jdu vrátit vypůjčené CD. Žižkovská atmosféra mě svým tajemným kouzlem nadobro pohltila, zvláště po očekávání takové hudební záležitosti, jako je koncert Nilse Pettera Molvaera, (možná jeden z mála hudebníků snažící se současný bahnem nasáklý jazz dostat z propadliště). Jeho hudební genius se naplno projevil již na debutu Khmer, které je (asi právem) označováno za jeden z milníků moderní hudby, a jež byl zařazen mezi 10 nejzásadnějších jazzových alb hudební scény za období 1990 - 2000. Ono se vlastně není ani čemu divit, lepší propojení moderní a " klasické " jazzové hudby lze asi jen těžko hledat. Nádherně procítěné ambientní plochy plynule přechází do moderního lo-fi, aby posléze vygradovaly v extatický breakbeat s peprným kořením v podobě Molvaerovy trubky.


obrázek
A snad právě proto jsem byl po okraj plný předsudků, které si s sebou propojení elektroniky a živého muzicírování zákonitě nese. Jediným, kdesi vzadu ukrytým, uklidněním byl fakt, že celá akce se koná v Akropoli, mocném to místě alternativních hudebních plání. Díky bohu (viď Oushi :) za ní, díky bohu za norského zvukaře, protože křišťálověji udělaný zvuk snad ani neexistuje. I přesto, že Nils nepoužíval mikrofon upevněný přímo na nástroj, znělo vše tak neuvěřitelně čistě a jasně, že koncertní provedení mnohokrát předčilo zvuk z hudebního nosiče. A to nehledím na fakt, že sladit bicí, DJ, mixážní pult a laptop s trubkou není nic snadného. Asi tady se nejvíce projevila zkušenost celého " stage týmu ", bez kterého by byl prožitý zážitek poloviční.


Ani předkapela nezněla zle, kombinace rychlého dnb a nu-jazzových free improvizací měla rozhodně šťávu a perfektní atmosféru, co to však bylo proti vše prostupující atmosféře Molvaerovy trubky. Od prvního tónu se nedalo myslí uhnout, luzné tóny intervenovaly publikum bez použití jediného násilného postupu a připitomělého gesta á-la Sunshine. Nils mluvil pouze svou trumpetou, naprosto perfektně zahrával každý part a pokud někdy zachyboval, nikdo si toho neměl šanci všimnout. Část koncertu mi přišla spíše improvizovaná, živě jsou mnohem více slyšet beaty a bicí. Ty se zapojovaly právě v momentě, kdy jsem to nejméně čekal a zároveň nejvíce očekával, aby všechny přítomné probudily ze snových vizí vyčarovaných muzikou. Publikum každou skladbu odměnilo ničivým potleskem, který jsem naposledy zažil snad na Jaga Jazzist před více než rokem.


Když už se takhle vracím, nabízí se srovnání těchto dvou hvězd moderní jazzové scény. Dalo by se říct, že Molvaer i Jaga jsou pomyslnými soupeři, ale nic takového není a nikdy nebude (snad :) pravdou, protože jak Molvaer, tak Jaga živě i studiově předvádí stejně kvalitní hudební zážitek, se svojí vlastní koncepcí a specifickou atmosférou.

Pro přátele dobré hudby byl pondělní večer nezbytností a kdo byl nepřítomen, může si jen zklamáním rvát vlasy, jelikož pohodovější záležitost si po víkendu prováleném doma snad ani nelze vysnít. Kvalitu vystoupení umocňovala ještě přítomnost jedné osoby, kterou z diskrece neuveřejním jménem, jenom snad naznačím, že se jedná o výraznou osobu literárního podhoubí a české alternativní kultury (zasvěcenci jistě vědí :).


Autor: 4.tankista a jeho pes

Naposledy změněno: 04.04.2006 22:49:01

Vyhledávání na DN:

Anketa:

Stisky kliky:

CZilla - Lokalizace, podpora a propagace projektu Mozilla.org. Get Firefox!
Dveřní nástěnka ®, ver.0.70 beta, © 2006, stránka vygenerována za: 0.00s.
webmaster: H42K